Retail og eksponeringsdesign
En helhetlig opplevelse
Kundene ønsker opplevelser, inspirasjon og en emosjonell tilknytning. Alt fra lyssetting og interiørdesign, til valget av materialer og bruken av teknologi skal bidra til å bygge en helhetlig og gjennomtenkt atmosfære som forteller en historie og forsterker merkevaren. Dette gjør det både enklere og mer attraktivt for kunden.
Opplevelsesbasert design
Med opplevelsesbasert design kommer merkevaren til live. Det blir lagt fokus på historiefortelling, sanselighet og interaksjon. Ved å skape engasjerende opplevelser vil kundene huske både merkevaren og besøket.
Fysisk og digitalt smelter sammen
Phygital-opplevelser er en kombinasjon av det fysiske og det digitale som skaper sømløse kundereiser som både engasjerer og effektiviserer. Ved å integrere teknologi i det fysiske butikkmiljøet kan man tilby mer enn bare produkter; man gir kundene verktøy og opplevelser som forsterker kjøpsopplevelsen.
Bærekraftig design
Forbrukerne forventer at merkevarer tar ansvar. Dette påvirker materialvalg, energieffektivitet og gjenbruk i retail design.